Een moeilijk woord voor naamsbekendheid.
Een makkelijk woord voor
"In hoeverre is een consument zich bewust van een merk en hoe snel associeert hij dat merk met één van zijn/haar noden?"
Om die “Brand Awarenss” te verhogen hebben we ons bij Veaudeville gespecialiseerd in OPVALLENDE online marketingcampagnes.
Een voorbeeld
Luchthavenvervoer Kevin brengt mensen die op reis gaan naar de luchthaven en haalt ze nadien terug op.
We kozen 3 waarden van Kevin’s bedrijf waarmee hij zich met zijn diensten zal onderscheiden:
Altijd stipt op tijd
Altijd propere taxi’s
Altijd betrouwbare chauffeurs
Dit type bedrijf levert eigenlijk een basisdienst waarbij een klant gewoon een GOEDE service verwacht. We kunnen hier dus werken met humor.
Dus… Veaudeville maakte ludieke, opvallende ONLINE video’s over hun waarden.
Hoe?Wedstrijd
Bij de publicatie hangt aan elke video een wedstrijd.
Op elke video wordt een slim advertentiebudget bepaald én een advertentiestrategie uitgewerkt. En dan… voila: een online zomercampagne staat klaar om te knallen.
Resultaten
Na de eerste 3 videos hebben we al meer dan 500.000 mensen bereikt met een hoog bertrokkenheidspercentage.
Door de opvallende content én de wedstrijd was er ook een groot organisch bereik en deden we het ver-schrik-kelijk goed in het facebook-algoritme.
Mensen die “betrokken” raakten met deze campagne en in de toekomst weer zullen reizen, zullen zich sneller “bewust” worden van het merk “Luchthavenvervoer Kevin”.
Vanaf hier is het een kwestie van de visibiliteit stelselmatig aan te houden. Leve de marketing!